Własność Krzysztofa Całki
Aero 18HP 662 - 1932r.
Samochód produkcji czeskiej, po kompleksowej renowacji nadwozia i zespołów jezdnych, z uwagi na nieorginalny silnik o większej niż fabryczna pojemność (orginalnie 662 cm3, aktualnie 943 cm3) określany przez właściciela jako Aero 1000.
Volkswagen Golf I Cabrio - 1981r.
Pojawił się w 1974 roku z nadwoziem typu hatch-back w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm3 o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm3 o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l. i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o mocy 40kW (54 KM). W 1979 roku Karmann przedstawił otwartą wersje Golfa (Karmann Cabrio). Również w 1979 rozpoczęto seryjną produkcję wersji Cabriolet, którą z małymi zmianami produkowano do 1993 roku. Do jej napędu służyły silniki 1,5 l., 1,6 l. i 1,8 l. Wyprodukowano ponad 6 780 050 "jedynek" (nie licząc wersji Cabrio, Jetta i Caddy) z czego 1 000 000 w pierwszych 31 miesiącach.
WRÓC
| |