Własność Marka Janczaka
Ariel 557 SV - 1928r.
Ariel 557 SV, 1928 - własność Janczak Marek, Łabowa. Brytyjska firma Ariel rozpoczynała swoją działalność od rowerów dla mężczyzn w roku 1871 i 1874 dla kobiet. Nie były to rowery w dzisiejszym znaczeniu, lecz bicykle z ogromnym przednim kołem. W 1898 roku Ariel Cycle rozpoczęła produkcję trzykołowców z silnikami, początkowo marki De Dion, następnie od 1901 roku firmy Minerva. W 1905 roku uzyskano pierwszy sukces w wyścigach motocykli na Wyspie Man pojazdem z silnikiem firmy JAP. Od 1911 roku do połowy lat dwudziestych używano silników White & Poppe. W 1925 Ariel zatrudnia nowego projektanta, Val Page zrewolucjonizował modele motocykli Ariel. Zaprojektował on nowoczesne silniki, o pojemnościach 250 cm, 500 cm i 557 cm, w tym czterozaworowe wersje silników 250 i 557 cm. Firma Ariel po przejęciu przez motocyklowego potentata BSA zakończyła działalność i zniknęła z rynku w 1959 roku.
Marek Janczak wsławił się jako bohater IX Zlotu w 2009 roku, kiedy to prezentowanym motocyklem przejechał samodzielnie na kołch trasę Milicz-Wrocław-Oświęcim-Zakopane liczacą ponad 400 km.
Motocykl CWS 111 (Sokół 1000) - 1934r.
Motocykl z pierwszej serii przedprodukcyjnej, oznakowany jeszcze jako CWS 111, w produkcji seryjnej już jako Sokół 1000. Motocykl wojskowy, z wózkiem bocznym. Janczak Marek, wójt gminy Łabowa jest fanem jednośladów restauratorem rzadkich modeli motocy
GAZ 69A Komandorka - 1955r.
GAZ-69 radziecki samochód terenowy produkowany w latach 1952-1955 w zakładach GAZ w Gorkim. Był podstawowym lekkim samochodem terenowym w wojskach i służbach bloku państw socjalistycznych oraz innych będących w gospodarczej lub wojskowej sferze wpływów ZSRR. W siłach zbrojnych większości krajów Układu Warszawskiego zastąpiony przez samochody UAZ-469. Nadal jest na wyposażeniu kilku armii i prawdopodobnie jest produkowany w Korei Północnej. Produkowany w dwóch wersjach nadwoziowych: 2 drzwiowej (GAZ 69, GAZ 69M) i 4 drzwiowej (GAZ-69A, GAZ 69AM) tak zwana "komandorka". Obie miały nadwozie odkryte, z rozpinanym na stelażu brezentowym dachem oraz górnymi częściami drzwi z celuloidowymi oknami. Rama z szybą przednią była składana do przodu
WRÓC | |