Własnosć Michała Przybyło
SHL M04 - 1953 r.
SHL M04 tzw. 'sztywna eshaelka' posiada jednocylindrowy silnik
dwusuwowy o pojemności 125 ccm i mocy czterech koni. Z tym modelem
wiaże się ciekawa historia. Motocykle SHL były produkowane tak samo w
Kielcach jak i w Warszawie (każda z tych fabryka posiadała inne, nieznacznie różniace się
części). Po zamknięciu kieleckiej fabryki, częsci przewieziono do
Warszawy i tam złożono z nich jedynie około 200 sztuk. Jedna z nich należy
własnie do Michała.
Cóż może być niebywałego w tej 125- ce z przełomu lat 40 i 50.?
Posiada cos, czego nie maja najlepsze nawet, obce maszyny - jest
częścia naszej historii i polskiego przemysłu motocyklowego. Tym
drobnym dorobkiem trudno się chwalić, ale należy go chronić.
SHL M11 - 1966 r.
SHL M11 posiada jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemnosci 175ccm i mocy 9ciu koni.
Historia marki SHL sięga lat 30 XX wieku, kiedy to w Suchedniowskiej Hucie Ludwików rozpoczęto
produkcję motocykla SHL 98 z angielskim silnikiem Vilersa. Po zakończeniu II Wojny Swiatowej
władze PRL postanowiły kontynuować produkcję motocykli SHL. W 1947 roku w Hucie Ludwików
(z czasem przemianowana na Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych) skonstruowano model M02.
Prezentowany model M11 produkowany był w latach 1961 - 1968. Był pierwszym w polskiej historii motocyklem
o pojemnosci 175ccm. Choć produkcja kultowych SH-elek zakończyła się poczatkiem lat 70-tych ubiegłego wieku
to jednak w Indiach produkcja motocykla Rajdot na licencji SHL trwała nieprzerwanie do 2005 roku!
Motorower Komar MR 2330 - 1969 r.
Kultowy PRL-owski motorower produkowany w Zjednoczonych Zakładach Rowerowych w Bydgoszczy w latach 1960 -1983.
Model 2330 – „Komar 2” był następcą Komara „sztywniaka” model 2320.
Wszystkie komary zasilane były dwusuwowym silnikiem S38 o pojemności 49,8 ccm i mocy 1,4 KM.
Motorower zachowany jest w oryginalnym, bardzo dobrym stanie.
WRÓC | |