Własność Ryszarda Dyby
BMW 327-28 - 1938r.
Kiedy w 1938 roku na rynku pojawiła się 80-konna wersja BMW 327/28, aby sprostać zapotrzebowaniu na pojazdy sportowe, sprzedaży podstawowego modelu 327 nie zmalała. Łącznie wyprodukowano 1124 sztuk cabrio i 179 sztuk coupe. W maju 1941, ostatnie coupe zostało dostarczone do brazylijskiego konsula generalnego Louza de-Ribeiro w Hamburgu. BMW 327/28 miał wielu fanów wśród przywódców Trzeciej Rzeszy, a także wśród lojalnych i prominentnych towarzyszy Partii Narodowo-Socjalistycznej. Miłośnicy Weteranów BMW uważają model 327/28 jest jedną z najpiękniejszych pojazdów swoich czasów
BMW 501 - 1952r.
Modele serii 500 to pierwsze auta BMW wyprodukowane po drugiej wojnie światowej. W Monachium do tego czasu nie produkowano samochodów, dodatkowo główny zakład był zbombardowany i dotknięty przez demontaż, zarządzony przez USA. Jednakże już w 1951 r. można było przedstawić pierwszy powojenny samochód. BMW 501, ekskluzywny luksusowy model, wyposażony w 6-cylindrowy silnik. Produkcja tego pojazdu była tak kosztowna, że każdy sprzedany egzemplarz przysparzał BMW ok. 4000 marek niemieckich strat.
WRÓC
| |